Jak wygląda współpraca z Biurem Rachunkowym ?
Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą to:
1. Przed podpisaniem umowy:
i usług VAT-R
2. Podpisanie umowy:
- tytuł prawny do lokalu, w którym zamierzasz prowadzić działalność
- potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej
- PESEL
- nr dowodu osobistego wraz z informacją o instytucji, która go wydała
- imię matki i ojca
- nazwisko panieńskie
- adres zamieszkania, zameldowania i do korespondencji
- nazwa kasy chorych
- nazwa zakładu pracy, adres i telefon (jeśli zamierzamy prowadzić działalność pracując jednocześnie na etacie)
- nr konta osobistego, jeśli chcemy aby zwrot podatku przychodził właśnie na to konto
Jeśli prowadzisz już działalność to:
1. Przed podpisaniem umowy:
- tytuł prawny do lokalu, w którym prowadzisz działalność
- potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej lub potwierdzenie nadania numeru NIP dla potrzeb podatku VAT
- ostatni NIP
- kopię ZFA i ostatnie DRA
- umowę firmowego rachunku bankowego
- potwierdzoną kopie złożenia do US informacji o wyborze formy opodatkowania na dany rok oraz o założeniu i prowadzeniu książki przychodów i rozchodów (oczywiście jeśli taką prowadzisz)
COMIESIĘCZNA WSPÓŁPRACA
- a) do dnia 10-tego każdego miesiąca dostarczasz do Biura Rachunkowego dokumenty księgowe
- b) Biuro Rachunkowe przekazuje Ci informację o kwotach do ZUS, które w zależności od tego, czy zatrudniasz pracowników należy opłacić do 10 (nie zatrudniasz) lub do 15 (zatrudniasz)
- c) do 20 (przeważnie ok. 18) otrzymujesz drogą e-mail informację z kwotami do US z tytułu podatku dochodowego (płatność do 20) i VAT (płatność do 25)